اعراب گاهی لخت به طواف کعبه می پرداختند.حضرت محمد در صدر اسلام ان را منع کرد و پوشیدن لباس دوخته نشده را مقرر فرمود.
اعراب از خوردن گوشت قربانی اکراه داشت.حضرت محمد در صدر اسلام آن را مجاز ساخت.
مشهور است که مسلمانان پس از فتح مکه و بر انداختن بت های قریش از سعی بین صفا و مروه اکراه داشتند زیرا پیش از اسلام بر این دو کوه دو بت سنگی وجود داشت که حاجیان و زائران دوره جاهلیت سعی بین صفا و مروه را برای نزدیک شدن به انها و دست کشیدن و بوسیدن آنها کسب تبرک می کردند. ولی محمد در صدر اسلام نه تنها بین صفا و مروه را مجاز کرد بلکه در (سوره بقره. آیه 158) ان را از شعائر الله قرار داد.
علی امام اول شیعیان / نهج البلاغه
خطبه 1 - پاراگراف آخر
الله حج بیت الحرام را بر شما واجب گردانید و آن را قبله ی مردم قرار داد. و حج گزاران همانند چهارپایان تشنه که به سوی آبشخور می روند به آن وارد می شوند!!
حج نزد مردمی که نامشان را نمیبرم چیزی جز ماندگاری از بتها و نهادهای بت پرستی نیست.
ابو العلا معری
اعراب از خوردن گوشت قربانی اکراه داشت.حضرت محمد در صدر اسلام آن را مجاز ساخت.
مشهور است که مسلمانان پس از فتح مکه و بر انداختن بت های قریش از سعی بین صفا و مروه اکراه داشتند زیرا پیش از اسلام بر این دو کوه دو بت سنگی وجود داشت که حاجیان و زائران دوره جاهلیت سعی بین صفا و مروه را برای نزدیک شدن به انها و دست کشیدن و بوسیدن آنها کسب تبرک می کردند. ولی محمد در صدر اسلام نه تنها بین صفا و مروه را مجاز کرد بلکه در (سوره بقره. آیه 158) ان را از شعائر الله قرار داد.
علی امام اول شیعیان / نهج البلاغه
خطبه 1 - پاراگراف آخر
الله حج بیت الحرام را بر شما واجب گردانید و آن را قبله ی مردم قرار داد. و حج گزاران همانند چهارپایان تشنه که به سوی آبشخور می روند به آن وارد می شوند!!
حج نزد مردمی که نامشان را نمیبرم چیزی جز ماندگاری از بتها و نهادهای بت پرستی نیست.
ابو العلا معری
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر